Tánc

Ritmus_es_harmonia_borito
 

  • Still0001_00011
  • Still0002_00013
  • Still0003_00005
  • Still0004_00006
  • Still0005_00007
  • Still0006_00011
  • Still0007_00010
  • Still0501_00000
  • Still0501_00001
  • Still0501_00002
  • Still0501_00003
  • Still0501_00004
  • Still0501_00008
  • Still0501_00009
  • Still0501_00010
  • Still0501_00012
  • Still0501_00014
  • Still0501_00015
  • Still0501_00016
  • Still0501_00017
  • Still0501_00018
  • Still0501_00019
  • Still0501_00020
  • Still0501_00021
  • Still0501_00022
  • Still0501_00023
  • Still0501_00024
  • Still0501_00025
  • Still0501_00026
  • Still0501_00027
  • Still0501_00028
  • Still0501_00029
  • Still0501_00030
  • Still0501_00031
  • Still0501_00032
  • Still0501_00033
  • Still0501_00034
  • Still0501_00035
  • Still0501_00036
  • Still0501_00037
  • Still0501_00038
  • Still0501_00039
  • Still0501_00040
  • Still0501_00041
  • Still0501_00042
  • Still0501_00043
  • Still0501_00044
  • Still0501_00045
  • Still0501_00046
  • Still0501_00047
  • Still0501_00048
  • Still0501_00049
  • Still0502_00000
  • Still0502_00001
  • Still0502_00002
  • Still0502_00003
  • Still0502_00004
  • Still0502_00005
  • Still0502_00006
  • Still0502_00007
  • Still0502_00008
  • Still0502_00009


megujulo muveszetpedagogia 2 kotet

Nagyszabású rendezvénnyel zárult le tegnap délelőtt a Hubay Jenő Zeneiskola  és Alapfokú Művészeti Iskola dísztermében  a Magyar Alapfokú Művészetpedagógiai Értéktár Nyilvános Könyvbemutatója.
A rendezvényen Ember Csaba az MZMSZ elnök köszöntőjében elmondta:
-A program vezetői arra törekedtek, hogy a művészetpedagógiai értéktárnak azt a belső magját, amelybe a most kiadott két kötetben bemutatott alkotóközösségek, intézmények és egyéni teljesítmények kerültek, nyomtatott formában is megismerhesse a szakma és az érdeklődő közönség. Hangsúlyozva, hogy az értéktár folyamatosan bővülő tárház, amelynek most csupán egy első „merítése” vehető kézbe, azonban ez a jövőben online is hozzáférhető adatbázissá alakul.
Közel 12 ezer pedagógus munkássága vár még feldolgozásra és bemutatásra, néhányukkal portréfilm, életútinterjú is készül.
A kötetben szereplő alkotóközösségek, iskolaalapítók, meghatározó fejlődést előidéző tanárok a kor pedagógiai kihívásaira keresnek választ, elhivatottan, belül folyton megújulva hisznek abban, hogy tanítványaikat hozzásegíthetik a művészetekkel való foglalkozás öröméhez.
 
Lebanov József EMMI főosztályvezetője beszédében kihangsúlyozta:
A magyar köznevelés teljes átalakulásának éveiben ez a most megjelent kiadvány felmutat néhányat a 65 éves állami zeneoktatás és a 40 éves művészetiskolai hálózat értékeiből, felhívja a figyelmet az alapfokú művészetpedagógia társadalmi szerepére, fontosságára.
 
"A Magyar Alapfokú Művészetpedagógia Értéktára cím elnyerésére pályázhattak intézmények, szakmai közösségek és egyének, 5 kategóriában, kiemelve a pedagógiai kultúrában elért eredményeiket. A 2017 novemberéig beérkezett 52 pályázat közt volt számos százévesnél is idősebb iskola intézmény-története, egyéni és közösségi művészetpedagógiai jó gyakorlatok, a tanulási képességeket, szociális és személyes kompetenciákat támogató pedagógiai módszerek leírásai. A pályázat kiírói fontosnak érezték, hogy minden közösségnek és egyénnek legyen módja önmagát elhelyezni ebben az értéktárban – a felhívásban körvonalazott szakmai mércével mérve magát -, illetve azt is, hogy meghívással és kutatással is bővítsék az értékek tárházát.Csak egy szakasza zárult le most a kutatásnak, gyűjtésnek – hangsúlyozta Magyar Margit a Művészetpedagógiai Értéktár Program szakmai vezetője -, ebből kiderült, hogy óceánnyi gyöngyöt találtunk. Ezeknek rendszerbe állítása és bemutatása mindannyiunk felelőssége, azért, hogy abból még generációk sokasága építkezhessen."
 
A rövid szakmai összefoglaló után az oklevelet az iskolák képviselői részére és az  emléklapot az egyéni pályázóknak  a megjelent könyvvel, Dr. Maruzsa Zoltán  Köznevelésért felelős helyettes Államtitkár EMMI és Ember Csaba az MZMSz elnöke adták át.
 
 
 

1 / 2 oldal

Lap teteje